ترجمه و تایپ انگلیسی به فارسی با تبدیل گفتار به نوشتار

author
نویسنده : آموزش iotype
تاریخ انتشار : شنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۰
ترجمه
آموزش

در دنیای امروز تمامی متون ، مقالات ، مجله ها ، آموزش ها و ... های معتبر به زبان انگلیسی هستند لذا برای حرکت به علم روز نیازمند آشنایی به زبان انگلیسی هستید. یادگیری زبان انگلیسی ساده ترین راه برای هماهنگی با روند پیشرفت تکنولوژی است اما در صورتی که فرصت یادگیری زبان را ندارید یا حتی به زبان انگلیسی مسلط هستید اما قصد ترجمه انگلیسی به فارسی یک متن را دارید، نیازمند یه مترجم و البته کار تایپ هستید. در کنار روند پیشرفت تکنولوژی روش های ساده تری برای تایپ پدید آمده است که از جمله آن می توانید به تبدیل گفتار به نوشتار با استفاده از نرم افزار iotype اشاره کرد.

افزایش سرعت ترجمه انگلیسی به فارسی

روند ترجمه در حالت کلاسیک و سنتی به این صورت است که یک فرد مسلط به زبان انگلیسی یک متن را ترجمه می کند و سپس متن ترجمه شده را شروع به تایپ می کند در این شرایط فرد می بایست دو زمان را صرف کند ، یک زمان ترجمه انگلیسی به فارسی و دیگری تایپ متن ترجمه شده! برای گزینه اول به منظور تسریع فرآیند ترجمه انگلیسی به فارسی ، بهترین نرم افزار ترجمه انگلیسی به فارسی ، perfar.ir است که قدرت ترجمه آن شما را شگفت زده خواهد کرد. به منظور تایپ متن نیز می توانید از نرم افزار تبدیل گفتار به نوشتار استفاده نمایید. یعنی شما حرف بزنید سپس نرم افزار برای شما تایپ کند. نرم افزار تبدیل گفتار به نوشتار iotype سرعت تایپ شما را به طور چشمگیری افزایش داده و شما به جای صرف زمان برای تایپ ترجمه انگلیسی به فارسی ، تمرکز را بر روی بهبود کیفیت ترجمه می گذارید.

تایپ صوتی با استفاده از iotype

برای شروع استفاده از نرم افزار تبدیل گفتار به نوشتار iotype ابتدا وارد وبسایت iotype.com شوید یا اپلیکیشن اندروید iotype را نصب نمایید. سپس یک میکروفون مناسب وصل نمایید و در محیطی با سروصدای کم و با نویز پایین شروع به خواندن ترجمه انگلیسی به فارسی شوید. نرم افزار iotype به محض دریافت گفتار شما ، فرآیند تایپ را آغاز می کند. در صورتی که واژه تخصصی در متن خود دارید می توانید با مراجعه به بخش عبارات جایگزین ، کلمه تخصصی خود را در برنامه ثبت نمایید. برای دریافت اطلاعات دقیق تر از نحوه تبدیل گفتار به نوشتار توسط نرم افزار iotype می توانید به بخش راهنمای نرم افزار مراجعه نمایید. لازم به توضیح است برای استفاده از خدمات نرم افزار iotype می بایست نرم افزار را به حساب کاربری ویژه ارتقاء دهید. در نرم افزار iotype همچنین می توانید گفتار به نوشتار انگلیسی را انجام دهید به این صورت که شما یک متن انگلیسی را بخوانید و نرم افزار نیز به دقت بالا همان متن را برای شما تایپ نماید. این بخش از نرم افزار به منظور ترجمه فارسی به انگلیسی کارایی بالایی دارد.

ترجمه گفتاری و همزمان انگلیسی به فارسی و بلاعکس

لازم به ذکر است نرم افزار iotype درنسخه ۲ امکان ترجمه آنی را به نرم افزار اضافه خواهد کرد. این سرویس که در نوع خود بی نظیر است فرآیند ترجمه را بسیار ساده خواهد کرد و تنها کافی است با زبان اصلی مورد نظر صحبت کنید و سپس ترجمه آن را در زبان دیگری دریافت نمایید! با استفاده از این ویژگی شما می توانید ترجمه همزمان انجام دهید. یعنی به زبان فارسی صحبت کنید سپس ترجمه انگلیسی را تایپ و دریافت نمایید یا به زبان انگلیسی صحبت کنید و ترجمه فارسی آن را تایپ شده دریافت نمایید. همچنین شما می توانید با استفاده از API تبدیل گفتار به نوشتار فایل صوتی خود را به زبان فارسی یا انگلیسی بارگذاری نمایید. در صورت وجود سوال و راهنمایی در زمینه تبدیل گفتار به نوشتار توسط نرم افزار iotype می توانید با پشتیبانی نرم افزار ارتباط بگیرید.