نوشتن لایحه با استفاده از تایپ صوتی

author
نویسنده : آموزش iotype
تاریخ انتشار : شنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۰
آموزش

افردای که به منظور احقاق حقشان به دادگاه ها و مراجع قانونی مراجعه می کنند و یا وکلا به خوبی می دانند که برای طی مراحل رسیدگی به درخواست خود نیازمند نگارش متونی از جمله دادخواست، شکواییه، اظهارات شفاهی و لایحه هستند. در مقاله راهنمای نوشتن لایحه ، فرآیند نگارش یک لایحه استاندارد با استفاده از نرم افزار تبدیل گفتار به نوشتار iotype مورد بررسی قرار می گیرد. استفاده از نرم افزار iotype علاوه بر افزایش سرعت تایپ و یادگیری اصطلاحات تخصصی ، این امکان را فراهم می کند تا به جای صرف زمان برای تایپ لایحه، زمان خود را برای تدوین جزئیات آن لایحه صرف نمایید.

لایحه

همانطور که در بالا نیز اشاره شد لایحه از متون بسیار مهم و ارزشمند است که در مراحل پیگیری درخواست به قاضی یا دادگاه ارئه می شود. در بسیار از مواقع نوشتن لایحه ممکن است از اظهارات شفاهی و صحبت های وکیل نیز اثر بیشتری داشته باشد. لایحه در قانون از جایگاه بالایی برخوردار است اما ممکن است افراد زیادی با آن آشنا نباشند یا ممکن نام لایحه را از رسانه در قالب لایحه های دولتی شنیده باشند. واژه دارای ریشه عربی است و به معنای نوشته می باشد. لایحه می تواند نوشته ای در قالب درخواست ، پینشهاد دفاع و ... باشد.نوشتن لایحه می تواند از طرفین شکایت برای دفاع به دادگاه ارائه شود یا از طرف دولت در قالب پیشنهاد به مجلس ارائه شود تا مجلس آن لایحه را بررسی کرده و درباره آن پیشنهاد تصمیم گیری نماید.

تبدیل گفتار به نوشتار

امروز به توسعه دانش فنآوری اطلاعات و ارتباطات و پیشرفت علم یادگیری ماشین ، فرآیند تایپ و نگارش متون بسیار ساده تر از قبل شده است. تنها کافی است یک لپ تاپ یا کامپیوتر با میکروفون مناسب داشته باشید تا بتوانید متنی را که می خوانید تایپ نمایید. برای تبدیل گفتار به نوشتار ابتدا وارد سایت تبدیل گفتار به نوشتار iotype شوید. سپس بر روی علامت می میکروفون در بالای صفحه کلیک کرده و شروع به گفتار نمایید تا همزمان به گفتار شما، تبدیل صدا به متن انجام شود. نرم افزار تبدیل گفتار به نوشتار iotype به صورت تحت وب و همچنین به صورت اپلیکیشن موبایل قابل استفاده می باشد. لازم به توضیح است با ارتقاء نرم افزار به حساب کاربری ویژه می تواند علاوه بر افزایش دقت نرم افزار از امکانات تخصصی آن از جمله تعریف واژگان تخصصی استفاده نمایید. با این ویژگی اگر واژه شما بسیار تخصصی و خارج از دایره واژگان نرم فزار باشد می توانید آن واژه جدید را برای نرم افزار معرفی نمایید.

نوشتن لایحه چه مهارتی نیاز دارد ؟

افرادی که وارد مراحل پیگیری شکایت می شوند الزام نگارش لایحه را درک می کنند و به دنبال نگارش لایحه خواهند بود. در این مراحل از نمونه های آماده لایحه در اینترنت استفاده می کنند یا ممکن است خودشان دست به قلم شده و شروع به نوشتن لایحه کنند. در این شرایط نتیجه نهایی لایحه کیفیت مطلوبی خواهد داشت چرا که فردی که اقدام به نوشتن لایحه می کند می بایست در ابتدا قلم شیوا و گیرایی در علم حقوق داشته باشد. درک درستی از مراحل پیگیری شکایت یا درخواست را داشته باشد ، اطلاعات کاملی از موضوع را در اختیار بگیرید و با پیچیدگی ها موضوع مورد بررسی کامل آشنا باشد. لذا با توجه به موارد فوق نوشتن دادخواست دا می بایست افراد حقوقی بر عهده بگیرند چه بسا افردای که در یک موضوع حقوقی دارای خق بوده اند به واسطه عدم تهیه یک لایحه مناسب و منسجم از حق قانونی خود محروم شده اند.

برای نوشتن لایحه جه مواردی باید راعایت شوند ؟

برای نوشتن لایحه می بایست تمرکز خود را بر روی موضوع اصلی متمرکز نمایید. نگران تایپ لایحه نباشید! تکنولوژی این کار را برای شما انجام می دهد به راحتی می توانید با استفاده از تبدیل گفتار به نوشتار عملیات تایپ را انجام دهید. برای نوشتن یک لایحه مناسب و استاندارد موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • موارد حساس پرونده را یادداشت و نت برداری نمایید
  • گر وکیل خواهان یا شاکی هستید اظهارات متهم یا خوانده دربدو پرونده اواسط و اخران مطابقت شود درصورتی که وکیل متهم یا خوانده باشید عکس فوق عمل شو
  • مطابقت نمودن اظهارات شاهدی که در پرونده شهادت داده است
  • شیوایی قلم و خوانا نوشتن لایحه و دوری از موارد بی ارتباط به موضوع لایحه
  •  استدلال محکمه پسند ازموکل واستناد به مواد قانونی

با استفاده موارد ساده ذکر شده فوق و در کنار آن بکارگیری تکنولوژی ، می توانید لایحه مناسبی تدوین نمایید. در صورتی که در مراحل تبدیل گفتار به نوشتار با مشکلی مواجه شدید یا نیازمند راهنمای در هر یک از مراحل نرم افزار تبدیل صدا به متن بودید می توانید با پشتیبانی آنلاین در سایت ارتباط بگیرید همچنین به منظور آشنایی با قدرت و دقت بی نظیر نرم افزار می توانید به صفحه راهنمای تبدیل گفتار به نوشتار مراجعه نمایید.