تبدیل فایل صوتی یا ویس به متن به صورت آنلاین

author
نویسنده : آموزش iotype
تاریخ انتشار : شنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۰
دانشجو و دانش‌آموز
آموزش

حتما برای شما اتفاق افتاده است که فایل صوتی از یک سخنرانی یا یک جلسه درس دارید و قصد دارید آن را به متن تبدیل کنید. تبدیل فایل صوتی به متن در ابتدا سخت به نظر می رسد. حتما اولین چیزی که برای تبدیل فایل صوتی به متن به ذهن می رسد آن است که ابتدا فایل صوتی را پخش کنیم و همزمان شروع به تایپ کنیم! این کار واقعا کسل کننده است و وقت ارزشمند شما را تلف خواهد کرد. نرم افزار تبدیل گفتار به نوشتار iotype ابزار بسیار دقیقی برای تبدیل گفتار به نوشتار است. در این نرم افزار علاوه بر آنکه شما می توانید گفتار را به نوشتار تبدیل کنید ، می توانید فایل صوتی را نیز به متن تبدیل کنید. در مقاله راهنمای تبدیل گفتار به نوشتار به طور کامل درباره راهکار تبدیل گفتار مستقیم انسان به متن توضیح داده شد. اما در این مقاله تبدیل فایل صوتی به متن را بررسی می کنیم.

راهنمای تبدیل فایل صوتی به متن

برای تبدیل فایل صوتی به متن تنها کافی است به سایت iotype مراجعه نمایید. از منوی بالا  بر روی سرویس ها کلیک کرده و سرویس تبدیل فایل صوتی به متن را انتخاب نمایید. در صفحه ای که باز می شود توضیح کاملی از تبدیل شرایط تبدیل فایل صوتی به متن نوشته شده است. سپس کافی است بر روی دکمه بارگذاری کلیک کرده و از طریق یکی از روش های درج شده با پشتیبانی سایت تماس حاصل نمایید. عملکرد نرم افزار تبدیل فایل صوتی به متن بسیار پیچیده و حساس است و از طرفی فایل های صوتی کاربران مختلف دارای شرایط ضبط و فرکانس های مختلفی هستند. پس از ارسال فایل از طریق ارسال با واحد پشتیبانی ، تیم فنی iotype فایل را تحلیل ، فرکانس ها را نرمال و سپس به یک فایل قابل درک توسط نرم افزار تبدیل خواهد کرد. سپس فایل مورد نظر شما به نرم افزار ارسال شده و نرم افزار آن را به متن تبدیل می کند. به منظور افزایش دقت و رفع نواقص فایل خروجی ، اوپراتور ها و تیم تایپیست iotype مجدد فایل ها را بازدید کرده و پس از ویراستاری و رفع نواقص آن ها را به شما تحویل خواهد داد. لازم به توضیح است نرم افزار iotype امکان تبدیل انواع لحجه ها و فرکانس های صوتی را دارد. حتی امکان تفکیک صداهای مختلف نیز از قدرت های بی نظیر نرم افزار است. به این معنا که اگر فایل صوتی شما داری صدای چند فرد مختلف باشد نرم افزار آن را به تفکیک تشخیص خواهد داد و در متن، گفتار هر فرد جدا خواهد شد. در پایان فایل صوتی شما در قالب فرمت docx (فایل word) به متن تبدیل شده و از طریق راه های ارتباطی برای شما ارسال خواهد شد.

راهکارهای بهبود کیفیت خروجی صدا به متن

برای افزایش کیفیت تبدیل فایل صوتی به متن و همچنین  کاهش زمان تبدیل ، رعایت نکات زیر بسیار مفید خواهد بود. فایل صوتی را تا حد امکان در محیطی ساکت و بدون نویز محیطی ضبط نمایید تا امکان تفکیک صداها مختلف راحت تر باشد و خطاهای نرم افزار به حداقل برسد. فاصله میکروفون ضبط صدا تا فردی که صحبت می کند را تا حد امکان کم نمایید. اگر در دانشگاه هستید ، میکروفون را به استاد نزدیک تر کنید. اگر خبرنگار هستید میکروفون را در فاصله منطقی از مصاحبه شونده قرار دهید به گونه ای که صدا نه دور و ضعیف باشد و نه خیلی نزدیک و دارای خش! هر جه گفتار شمرده تر و واضح تر باشد امکان تشخیص و تبدیل گفتار به نوشتار راحت تر می باشد لذا اگر این امکان را دارید حتما شمرده صدا را ضبط نمایید.

دقت تبدیل فایل صوتی به متن چقدر است ؟

دقت نرم افزار تبدیل فایل صوتی به متن بیش از 99% است اما قطعا بخش هایی از متن وجود دارد که قابل تشخیص نیست یا دارای نویز اضافه است و یا واژه ای کاملا تخصصی و فنی است. با این حال نرم افزار iotype حجم بسیار بالایی از واژگان تخصصی حوزه های مختلف و صنایع مختلف را تشخیص می دهد اما گاها بعضی واژگان است که برای اولین بار به گوش نرم افزار می رسد. با احتساب این موارد دقت تبدیل فایل صوتی به متن در نرم افزار iotype بسیار بالا است. این نرم افزار تلاش خود را کرده است تا سرویسی بی نقص برای فارسی زبانان ارایه دهد تا در کمترین زمان فرآیند تحلیل و تبدیل فایل صوتی به متن به بهترین و دقیق ترین شکل ممکن انجام شود. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه تحویل فایل صوتی و یا درخواست تبدیل فایل صوتی از طریق ای دی تلگرام @iotype_support و یا آدرس ایمیل info@iotype.com اقدام نمایید.