افزایش سرعت تایپ با تبدیل گفتار به نوشتار

author
نویسنده : آموزش iotype
تاریخ انتشار : شنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۰
آموزش

شاید از عنوان مقاله به این فکر افتاده باشید که روشی معجزه آسا برای تایپ ۱۰ انگشتی پیشنهاد شده است اما این مقاله درباره تایپ ۱۰ انگشتی نیست ! در این مقاله استفاده از تبدیل گفتار به نوشتار را برای افزایش سرعت تایپ بررسی می کنیم و راهکار ها و پیشنهاداتی را برای افزایش سرعت تایپ با تبدیل صدا به متن در سایت iotype.com به شما پیشنهاد می دهیم. با پیشرفت تکنولوژی در حوزه یادگیری ماشین ، اکنون ماشین ها نیز مانند انسان ها می توانند متن ها را تشخیص دهید. این موضوع به این معنی است که ماشین ها نیز می توانند مانند انسان ها متن را ببینند یا بشنوند و کلمات را با توجه به جمله ایی که در آن قرار دارند تشخیص دهند. این موضوع با استفاده از یادگیری ماشین و در فرآیند ها پیچیده ایی به نرم افزار آموزش داده می شود. این تکنولوژی به نرم افزار این امکان را می دهد تا از زبان و گفتار کاربران یاد بگیرد و دانش یا بانک کلمات خود را افزایش دهد. این تکنولوژی به ما کمک می کند تا سرعت تایپ را با استفاده از گفتار به نوشتار افزایش دهید. برای استفاده از تکنولوژی گفتار به نوشتار یا صدا به متن ابتدا با استفاده از مرورگر گوگل کروم به سایت iotype.com مراجعه کنید. میکروفون مناسب وصل نموده و شروع به گفتار نمایید در صورتی که در فرآیند دریافت صدا توسط نرم افزار مشکل دارید راهنمای نبدیل گفتار به نوشتار را مطالعه نمایید. در ابتدا تبدیل گفتار به نوشتار ممکن است اندکی برای شما گنگ باشد اما با اندکی استفاده به آن معتاد خواهید شد به گونه ایی که دیگر سراغ تایپ دستی نخواهید رفت. افزایش سرعت تایپ با استفاده از تبدیل گفتار به نوشتار پس از مدت کوتاهی کاملا برای شما آشکار خواهد شد. اما به منظور افزایش سرعت تایپ (حتی بیشتر) و بهبود نتیجه نهایی برای شما راهکارهایی را داریم که در ادامه آن ها را به شما پیشنهاد می دهیم.

استفاده از میکروفون مناسب

میکروفون عامل بسیار تاثیر گذاری در دریافت صدای شما و تبدیل صدا به متن است. بسیار از کاربران از هندزفری استفاده می کنند که ابزار مناسبی برای استفاده در کامپیوتر نیست و کیفیت خروجی را کاهش می دهد. در صورتی که از لپ تاپ استفاده می کنید میکروفون داخلی آن را بررسی نمایید و از صحت و کیفیت انتقال صدای آن مطمین شوید. پیشنهاد می شود اگر حتی اندکی نویز دارید از یک میکروفون مناسب برای افزایش کیفیت تبدیل گفتار به نوشتار استفاده کنید. به منظور افزایش سرعت تایپ داشتن میکروفون مناسب الزامی است.

کاهش نویز محیط و تبدیل در محیطی ساکت

نرم افزار تبدیل گفتار به نوشتار iotype برای تبدیل صدا به متن ، صدا شما را دریافت کرده و از روی ساختار فرکانس های آن و تحلیل آن در جمله ، کلمه مورد نظر شما را تشخیص می دهد. وجود فرکانس های مزاحم در صدای شما سبب کاهش سرعت و دقت تایپ خواهد شد. لذا برای افزایش سرعت تایپ و بهبود نتیجه تبدیل گفتار به نوشتار حتما در محیطی ساکت و بدون نویز ، فرآیند تبدیل صدا به متن را انجام دهید.

کمی شمرده شمرده کلمات را بیان کنید

همانطور که در بالا نیز اشاره شد فرآیند تبدیل گفتار به نوشتار به این صورت است که ابتدا صدای شما دریافت می شود ، از طریق اینترنت به سرورهای iotype منتقل می شود ، در سرور های iotype فرکانس های صدای شما تجزیه و تحلیل شده و در نهایت کلمات بیان شده توسط شما استخراج می شود. در این فرآیند هرچه کلمات واضح تر بیان شوند سرعت تحلیل فرکانس صدا شما بیشتر بوده و در نتیجه سرعت تایپ شما افزایش خواهد یافت.

سرعت اینترنت بالاتر ، سرعت تایپ بیشتر

گفتار شما پس از بیان شدن از طریق اینترنت به سرورهای iotype منتقل می شود هر چه سرعت اینترنت شما بیشتر باشد، بسته صوتی صدای شما با سرعت بالاتری به سرور منتقل شده و تجزیه و تحلیل می شود. همچنین متن گفتار شما نیز از سرور iotype به سمت شما ارسال می شود که در این فرآیند نیز سرعت اینترنت بسیار در افزایش سرعت تایپ تاثیر گذار است. در این مقاله راهکار افزایش سرعت تایپ با استفاده از تبدیل گفتار به نوشتار بیان شد و تلاش شد راهکارهای برای افزایش هر چه بیشتر فرآیند تبدیل گفتار به نوشتار اریه شود. از جمله این موارد می توان به استفاده از میکروفون مناسب ، کاهش نویز محیطی ، شمرده ادا کردن کلمات ، بهبود سرعت اینترنت اشاره کرد.